Några är gröna och sköna

Fler upptäckter av djurlivet har gjorts inomhus. Närmare bestämt idag när jag hittade en diminutiv ljusgrön fjärils(?)larv på ett av reglagen på spisen. Detta överraskande zoolgiska fynd gjordes just när Lillebror och jag skulle till att äta frukost. Jag förevisade larven för Lillebror, som givetvis blev omedelbart intresserad. Vi kom överens om att den lilla gröna varelsen nog inte kunde få bo i vårt kök, när allt kom om omkring.

Så långt var vi helt eniga. När det gäller orsaken till varför denna lilla limefärgade existensform måste lämna vårt hem var vi däremot inte helt på samma våglängd, jag och Lillebror. Jag tänkte mest på att larven nog gillade att vara på ett ställe där det fanns blad att mumsa på och en sol att värma sin lilla gröna, elastiska kropp på.  Mer metamorfosvänligt. Typ UTOMHUS. Lillebror, däremot, hade ett mer logiskt och, faktiskt, färgkoordinerande sätt att se saken på, som fölgande replikskifte visar: 

Jag: - Han kan nog inte få lov att bo i vårt kök (tar larven i kupad hand och går mot ytterdörren)
Lillebror: - Nej. (tänker) ...(och kommer så ivrigt med sin slutledning)

- Han måste ha ett GRÖNT kök, mamma.


Kommentarer
Postat av: Charlotte

ÅH, vad härligt! Tror du han blir inredningsarkitekt?

Postat av: Anonym

Vilken smart slutledning av lillebror =)Såklart larven ska ha ett grönt kök!

2007-06-09 @ 21:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback