I bet they do, boop-boopi-doo!

På väg hem från fritids och dagis igår; det blåser en riktig snålblåst, så som det bara kan blåsa en oktobereftermiddag i en nordisk kuststad. Jag fryser och vill bara hem och det vill Lillebror i sittvagnen också. Storasyster däremot trallar och småpratar för sig själv och skuttar och böjer sig ned titt som tätt för att att studera interessanta fynd  på marken (tappade hårspännen med glitter på, glansigt godispapper, rosa plastbitar etcetera), på vanligt Storasystervis. Plötsligt hör jag henne säga, klart och tydligt:

- And all the boys like me!

Jag hajar till. Nog visste jag att de så smått börjat med engelska i första klass, men att det skulle handla om anti-feministiska affirmationer á la femtiotal hade jag ingen aning om.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

=) Vad härligt med självförtroende! H tycker att "det är så jobbigt på simningen för det finns två killar där som är så kära i mig"...fyra år going on arton.

Postat av: Lusekofta svarar

SÅ UNDERBART, Charlotte!! :-)

2008-10-25 @ 21:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback