Utmanad av Ansgars syskon

Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!


1. Vad heter du?  Eva
2. Ett ord på fyra bokstäver: elak
3. Flicknamn: Eulalia

4. Pojknamn: Edgar

5. Yrke:  ekonom

6. Färg: elektriskt blå (?)

7. Klädesplagg: elastisk heldräkt 
8. Mat: edamer

9. Sak i badrummet: epilator
10. Plats/stad: Ed

11. En orsak att vara sen: epiduralbedövning

12. Något man skriker: -Efter det där barnet! Fort!!

13. Film: Erin Brockovich
14. Något man dricker: estniskt brännvin (??) 
15. Band: Earth, Wind and Fire
16. Djur: egretthäger

17. Gatunamn: Egnahemsvägen
18. Bil: elbil
19. Sång: En gång i Stockholm

Jag utmanar:
Charlies Mamma, Ulf Andersson, Din Mamma och Dalarna Lever 365 dagar!
(Tyvärr har inte fler i min umgängeskrets den goda smaken att blogga. Jaminsann, där fick ni den kängan.)


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Vad bra! Fast jag måste fråga om du verkligen dricker estniskt brännvin. Det kan ju vara jättegott. Men jag tvivlar på det. Å andra sidan kanske det har en oerhört inspirerande effekt och ligger bakom de geniala svaren som min favorit: egretthäger och "Efter det där barnet! Fort!!" Leve Lusekoftan!

Postat av: Charlotte

Jag glömde den absolut bästa: Orsak att vara sen. Genialt!!!

2009-03-02 @ 01:52:00
URL: http://ansgarssyskon.blogg.se/
Postat av: EvadittlillaBerg

Tackar och niger. Estniskt brännvin är, just precis, något jag bara intar i samband med kuriösa frågelekar på nätet.

2009-04-17 @ 12:37:41
URL: http://lusekofta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback