Trailer

Rekapituleringar är ju alltid så urbota trååååkiga tycker jag. I alla fall när det gäller rekapituleringar av mitt eget bloggande. Jag är lite av en periodare, nämligan. Bloggar mycker en period, nästan obefintligt en annan. När jag så inte bloggat över längre tid får jag lite ångest över allt jag inte dokumenterat. Då dyker Rekapituleringsdemonen upp. På några få korta rader ska jag lyckas skriva något informativt och fyndigt om de månaderna som passerat. Lite tvångsmässigt, så där. De som känner mig VET att jag inte KAN skriva något överhuvudtaget "på några få korta rader". Mina skoluppsatser, från lågstadiet och till universitetet, har ALLTID varit för långa, svamlande, fulla av bisatser och måst kortas ned. Tydligen ligger det i släkten, har jag nyligen upptäckt. Min dotter som går i andra klass sade häromdagen glatt till mig att hennes bokresumé om "lättläst"-boken hon just plöjt nu var på tre sidor..."Og jeg er bare kommet halvveis, mamma! Den kommer hvert fall å bli seks sider lang, tror jeg!" Vi är klara overachievers i det sammanhanget, hon och jag. Man måste ju få med allt!

Men det kan trötta ut att redogöra för allt i detalj hela tiden, i efterkant. Så känner jag just nu. Därför ska jag nu i alla fall göra ett försök på en komprimerad uppdatering i stickordsversion. Ni får tänka er att det är klipp i en filmtrailer ungefär. Om någon inte förstår är ni välkomna att fråga och be om en elaborering, men jag tror att de som överhuvudtaget bryr sog om att läsa det här är de som faktiskt förstår.

Arbetstitel: JUL. Medverkande: Moster Sofia <3 med sambo och son. Location: Alafors utanför Göteborg, mysigt rött hus. Plot: glöggpromenad,med fönstertittande, hembakta chokladbiscotti, grekiska släktningar, replik turkisk gammelmormor: "Jolmost- underbara!", replik halländsk farfar:"Det liggör i geonörrrrna...", grönkål= gott faktiskt, lllllllllllaaaaaaaaaaaaxxxxxxxxxx= ENORMT viktigt, replik grekisk mormorsbror: Despasmeno parado!= De trasiga hitåt! (ingen aning vad som menas med det egentligen, men det känns väldigt användbart), SNÖ SNÖ SNÖ, åka stjärtlapp i kjol och yllestrumpbyxor= blöt, lutande snöälgen lagad av morbror Ulf och alla barn (döps senare till Taistto), Lillebror i konflikt med liten kusin= jättejobbigt, men förhoppningsvis övergående med åldern, snöbollskrig med moster och alla barnen= roligt, roligt, roligt!.

Arbetstitel: 5 JANUARI. Undertitel: Lillebror 5 år!! :-) :-) :-). Location: vårt hus. Medverkande: många små utklädda pojkar. Plot: mycket spring, mycket ljud, mycket legobyggande i vardagsrummet, mycket presenter= mycket roligt! Pappas gelétåg  med sega gubbar på och mini-Oreos som hjul= den klart största gastronomiska hiten. Oerhört TYST när alla pojkarna hade blivit hämtade.

Det, ni, var några månaders höjdpunkter ur våra liv redovisade på bara några få rader.

Coming soon, to a theatre near you.





Kommentarer
Postat av: Charlotte

Det är så roligt att det bara skiljer några dagar på våra söner tycker jag. Och kul att du skriver igen. Jag vet, det är ångest när man inser att det gått ett tag. Men oroa dig inte, vi finns kvar här ,vi läsare och längtar och trängtar.

Postat av: Lusekofta svarar

Tack för de orden, min Charlotte! <3

2010-01-27 @ 18:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback