Utmanad!

Jag har blivit utmanad av  www.ansgarssyskon.blogg.se att komma med sju, rätt så personliga, önskningar inför nyåret.
Och tur är väl det. Annars skulle jag väl ännu inte fått ändan ur vagnen och uppdaterat min blogg.
Skäms på sig, Lusekofta! *hötter barskt med pekfingret åt mig själv och tar mig själv i örat. Det är minsann inte lätt att göra detta samtidigt som man då faktiskt försöker just uppdatera sin blogg, kan jag tala om).

Nåväl. Nog ordat om detta nu. Here goes:

1. Att mina barn kommer att få uppleva lika snöfyllda vintrar som den 1976 i södra Dalarna. Jag kommer ihåg att min fars snöskotningshögar räckte upp till taknocken på vår enplansvilla. Och att allt bara var helt magiskt.

2. Att vi kan fira det som återstår av jul och nyår i fridens tecken och ha det fint ihop hela familjen utan syskonbråk och/eller stressat föräldragnabb.

3. Att mina barn kan se tillbaka på sin barndoms jular och tänka just det att: "Vad MYSIGT det var!" (Och inte: Mamma hade hela skinkan full med jul , Pappa hyperventilerade sig in i ljusslingan, Lillebror dängde sin verktygslåda i trä i huvudet på Storasyster och Storasyster skrämde Lillebror från sans och vett med prat om spökena som bor på övervåningen :-S).

4. Att mina barn överhuvudtaget kan se tilbaka på sin barndom och tänka just det att: "Vad MYSIGT vi hade!" Och inte...(tja, stort sett det som redan nämnts ovanför).

5. Att de, när de kommit vidare in i pubertet och studenttid fortfarande kan komma och bara spontankramas. (Ja, jag vet att jag är naiv) 

6. Att jag fortfarande, när de nått sagda mognad, kan komma ihåg exakt hur det kändes när de kom rusande, klamrade sig fast runt mig och liksom flåsviskade  "Mamma, du er pen" rätt in i min örongång.

7. Att inte syskonbråken blir värre med åldern, men mildras med den psykologiska mognaden och att de inser vilken underbar bror/ alternativt syster de har. (JAAA! Jag har ju SAGT att jag är naiv redan!!!)

8. Att jag och min käre kan få mer tid att bara vara vi, ibland.

9. Att jag och min syster lyckas sammanföra våra famlijer oftare på semestrar och dylikt, för att skapa en solid kusingemenskap under åren som kommer. (Och sitta på hennes balkong, dricka vin och prata skit. :-))

10. Att mina vänner gamla som nya, vet att jag tänker på dem, även om jag bor långt bort. Och att jag bättrar mig och reser till Sverige oftare för att fysiskt upprätthålla denna vänskap (det lät ju lite fel och tvivelaktigt, på nåt vis, men ni fattar nog vad jag menar...)

Hoppsan, sa gumman som gick på bio 
Det blev ju tio
Jaja...se det som en kompensatione för skral uppdatering från min sida. ..
Och Gott Slut til er alla från oss alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback