Vem är vem i norsk kommunalpolitik?

Jag och Lillebror läser tidningen en eftermiddag. Plötsligt ser jag en bild av en kommunalpolitiker vi nästan känner lite, eftersom han råkar vara pappa till ett tvillingpar på Lillbrors dagis. Som kommunalpolitiker figurerar han ju i tidningen en hel del, så varje gång jag ser honom brukar jag fråga vem det är och Lillebror lyser upp: "Det er jo pappaen til E og A!"

Sålunda ställer jag frågan den gången också. "Titta Lillebror, ser du någon på den här sidan som du känner igen?"
Till saken hör att det på samma sida är en bild av en annan, kvinnlig kommunalpolitiker med rätt så stort, brunt hårburr och glasögon (som vi inte känner privat). Lillebror ögnar över sidan, skiner upp och pekar på bilden av...den kvinnliga kommunalpolitikern.

- Jaaa! BRITTA BRIKETT!!

(om man inte följt Bolibompasommar går också den här poängen förlorad)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahahaha =D

2008-09-02 @ 20:58:51
Postat av: Systeryster

Det var jag alltså som postade inlägget ovan, lite trött idag ;)

Postat av: Systeryster igen

Förresten, kan ni se Bolibompa nu när de flyttat till barnkanalen?

2008-09-02 @ 21:03:53
URL: http://charliesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback