Al Gore kunde inte sagt det bättre

TVÅ balla saker som hänt mig sista tiden (har varit så prillig av allt detta nya att jag t.o.m. låtit bli att blogga på ett tag). Jag har börjat studera igen, till sjuksköterska. Totalt kaotiskt är så länge, men gammal ringräv på det här med att plugga som jag ju ändå är, så lutar jag mig bara tilbaka med en dubbel caffe latte på högskolans kaffebar och predikar lojt att "det kommer att bli lugnare lite längre fram" till alla av mina medstudenter som vill höra på. Det är det inte så många av dem som vill (KONSTIGT NOG!!!???). De springer mest runt i korridorerna med nåt vilt i blicken och mumlar osammahängande saker som om "kurslitteratur" och "måste fixa studentleg"  och "var i helvete ligger rum N226???". Fast på norska då, eftersom det är i Norge allt detta händer.

Den andra kuliga grejen som hänt är att jag börjat sjunga i kör igen efter typ sjutton års uppehåll eller nåt.
I Domkyrkan minsann. Det är hur häftigt som helst. Detta faktum skulle jag demonstrera för mina små telningar (och framtida körspiror tänkte jag strategiskt) vid läggdags härom kvällen. Jag började därför sjunga en av de visor vi hade sjungit på sista övningen, en Cornelis-pärla:

Jag hade en gång en båt
med segel och ruff och köl
men det var för längese'n
så längese'n
...svara mig du,
Var är den nu?


lallade jag och kände mig ljuv och romantisk och liksom lite sjuttiotalsmysig sådär.

Då kommer det från Storasysters säng, som en pisksnärt, med total tvåtusentals- cynism:
- PÅ DYNGAAAAAAA!!!! *

(*på soptippen, övers. anm.)
:-D


Kommentarer
Postat av: Lillasyster lilla

HAHAHAHAHAHA så var det med den sjuttiotals idyllen liksom!
Men va kul, sjunger du i kör? När, var hur kom du på att du ville sjunga igen? =) Skönt å va gammal studieräv va? ;)Minns hur det var när man var nybörjare, då kuta man också runt med nåt jagat i blivcken å trodde att man var tvungen å köpa precis alla böcker på litteraturlistan. Minns att en i min klass räknade ut med gråten i halsen att det skulle kosta minst 3000 med alla böckerna på listan..

Postat av: Anonym

MINST tretusen för alla? HA, här kostar bara anatomiböckerna (sex stycken) 3500 norska riksdaler! Sen ska vi har böcker i förflyttningsteknik (läs: hur man lyfter panchisar), psykologi, sjukvårdshistoria, kommunikation och problembaserat lärande också. Och då pratar jag bara om första terminen! Inte undra att man kan bli prillig. Men jag är cool, cool som en barstol (Svante Thuresson-plagiat) :-) Det finns ju bibliotek. Och kopieringsmaskiner. JA, jag sjunger i kör i Domkyrkan nu! Fränt va? Himla kul, vi sjunger allt från gregoriansk kyrkosång till, ja just, Cornelis. Man måste ju ha en hobby så man inte blir alltdeles för medicinsk i huvet, liksom ha ha.

2007-09-01 @ 19:24:46
Postat av: Lillasyster

Shit va dyrt!Iof var våra anatomiböcker skitdyra också, vi körde igång med anatomin först andra terminen. Mamma nämnde nåt om att ni var tvungna åp köpa kläder till de praktiska övningarna också? Vi fick låna kläder, de hade en hel hög med sjukhuskläder i övningssalen. Nåt kan de väl bjussa på, de har ju faktiskt olja ;) Va kul att du har ett litet fritidsintresse vid sidan om också! Måste börja med nåt jag med annat än å sitta vid datorn å läsa om Britney Spears vårdnadstvist eller Linda Rosings nya tuttar på Aftonbladet..:/

2007-09-01 @ 22:13:52
URL: http://Charliesmamma.blogg.se
Postat av: sara

Vi har flyttat och fått eget vatten ( grönt, koppar vatten) Rena döden för mitt blonda, slingade hår. Har matrix schampo som tar bort metaller men det hjälper inte tillräckligt. Så kom jag in på din gamla blogg och läste om nåt skum. Fungerade det och vart fick du tag på det? // Supergulligt om du vill svara, kram

2007-09-06 @ 23:24:10
Postat av: Lusekofta svarar

Till Sara: Oj, det var på tidigt nittiotal jag köpte det där skummet, så det kommer inte jag ihåg, men håret blev lite tonat av det altså. Kopparrött, liksom. Fick det av en frisör. Du får fråga på nån salong på orten, de känner säkert ett botemedel.

2007-09-13 @ 13:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback