Altså, dra på trissor (som de säger i serierna)

Jag hittade Låten med stort L, som jag citerade från i inlägget om BBC Food och Döden. Konstigt, jag har undrat i alla dessa år vad det var den hette och vem som sjöng och så PLING hittar jag den på Åhléns downloadsida helt nyss. Märkligt.

Låten heter- TATATATA (fanfar)-"Mitt lilla barn" (nr. 4) och det är Jojje Wadenius som sjunger (ni vet, han med signaturen till "Kalles klätterträd"- en annan sjuttiotalsgodbit.)

Han har skrivit en massa andra underfundiga barnvisor som i alla fall jag känner igen från radion när jag var liten och blir öm i hjärtat av. Texter som går rakt in och som man hör på ett helt annat sätt nu när man själv blivit förälder.

Här är länken, så kan du ju lyssna lite själv (trycker man bara på högtalaren kan man höra snuttar utan att betala).

http://www2.ahlens.com/Magellan/pages/main.jsp?storeId=10551&pageId=collectionDisplay&viewId=663381


Var bara tvungen att berätta det här, blev så upphetsad. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback