Raindrops on Roses and Whiskers on Kittens

Inspirerad av min kära kusins eminenta blogg: http://dinmammakerstin.blogspot.com/ ska jag lista mina favoritsaker på denna jord. Nu råkar ju "Sound of Music" inte bara vara min kusins, men också vara en av mina absoluta filmfavoriter, vilket naturligtvis också har något det här tiltaget att göra. Dessutom tycker jag det finns en utomordentlig terapeutisk tanke bakom det att fundera över allt man gillar bäst. Vi använder alltför mycket av vår tid att grubbla över allt vi inte gillar, anser jag. Så, there are a few of my favourite things:




Nybadade barn i pyjamas (och barn generellt som väcker en genom att krypa ned i ens säng med en liten varm kropp)




Bach





Eld i öppna spisar





Badkarsbad





Myntate (hemodlat)






Riojavin (gärna i kombination med föregående)






Woody Allen-filmer





Muffins





Femtiotalspinuppor





Margaret Rutherford




Renässansmålerier




Arsenic and Old Lace





Änglar




Charlotte Brontë





Bibliotek






Advent





Lönnträd





Kantareller





Koriander





Moussaka






Sjuttiotalet

Som ni säkert också lägger märke till blev listan något litet präglad av att det i skrivande stund är höst. Nu är jag i och för sig en riktig höstmänniska, så jag kunde ju ha lagt till höst rent allmänt som en av företeelserna i min uppramsning. Jag tror dock att listan hade sett annorlunda ut om det varit högsommar, men en sommarlista får väl anstå som ett framtida projekt.

Härmed kan alla läsare av min blogg känna sig utmanade att komma med sina egna listor, hur långa eller årstidsinfluerade de än månde vara! *kastar höviskt, men ändå provokativt,  min lilla kritvita spetshandske framför just dina fötter*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback