Utmanad

av www.angarssyskon.blogg.se och det här är utmaningens
REGLER:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Ja, okej, men ett litet problem jag har som genast seglar upp är att jag inte har sex stycken bloggare i min bekantskapskrets. (konstiga mänskor man hänger ihop med egentligen...!) Hursomhelst kan jag ju skicka utmaningen vidare till den enda person jag vet som skriver blogg, nämligen min lillasyster.

Nu till påståendena. Here goes:

1. Jag fick, en gång i min späda ungdom, lift med Britt Eklands manager från Solna till centralen i Stockholm i hans folka.

2. Jag spelade, också en gång i min späda ungdom, biljard med svenska mästaren i nine-ball i Kupolen i Borlänge. OCH jag blev så nervös att jag missade biljardkulan med kön när det var min tur. Skämmigt.

3. Jag har framträtt för publik, vid minst två tilfällen, iklädd blond peruk och slinkig vit klänning och sjungit I Wanna Be Loved By You med tuttinuttig röst.

4. Jag har, i min inte så späda ungdom, utlöst fullt bombalarm på Stanstead-flygplatsen i London.


5. Jag har fått underbenen praktiskt taget uppätna av illvilliga cubanska myggor.

6. Jag har deltagit i en lokal tävling, arrangerad av Fredrikstad Blad, om vem som kunde sticka en lusekofta på kortast tid samtidigt som man sjunger norska nationalsången OCH äter en pølse med lompe.

Jag utmanar härmed en enda person (boooom *hör ett sådant där dramatiskt ljud som kommer i slutet av varje episod av Lost*:
www.charliesmamma.blogg.se


Känner mig för övrigt lite frivol idag på nåt vis. Solen skiner ju och krokusarna börjat spira och det luktar bortsopat grus ute, så jag tyckte det var tid för ett litet designbyte på min bloggsida. Lite Starlet över det hela liksom. (...Undras om de har Starlet nede på närbutiken här nuförtiden....?)





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback