Ryck en bok

Ansgars syskon  kom med följande idé som jag hängde på direkt eftersom jag skarpt diggar mysko sällskapslekar om tillfelligheter:

"Fick det här uppslaget (hihi) av Bokidioten och gillade det.

Ryck närmaste bok i din omgivning.
2. Slå upp sidan 23.
3. Leta upp den femte meningen på den sidan.
4. Posta meningen i din blogg tillsammans med dessa instruktioner.
5. Lägg gärna till bokens titel och författare."

Så, here goes:

"Barn og eldre kan være aldersgrupper med reduserte muligheter til å leve opp til disse verdiene, og de blir dermed verdsatt deretter, slik det går frem av figuren under."

Ur "Eldre, aldring og sykepleie" av Mette Karoliussen och Kari Lislerud Smebye.

Prova själv, alltid hittar man något visdomsord.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Min kommentar är att jag anser detta projekt nog blir roligare med skönlitteratur, något som jag, i dessa tentatider, nästan inte hinner läsa.

2008-04-02 @ 15:07:13
Postat av: Lillasyster

Nej va kul! Måste testa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback