Gandalf goes Victor/Victoria (eller ja...typ så...)

Lillebror: "Mamma...når jeg var i butikken en dag så jeg en trollmann!"

Jag: "En trollkarl? Va? Gjorde du?"

Lillebror (med ökande sensationslust efter min kommentar): "JA! Han hade brune klær og brun hatt. Og en hund."

Jag: "Jaså, hade han en hund också. Vad hette trollkarlen då?"

Lillbror: "Han hetter Viktor....(tenker och kommer på att man brukar ha ett eftermamn också)...Sigrid! VIKTOR SIGRID hette han."

Jag kommer aldrig att upphöra att förundras över vilken intensiv , färgsprakande, magisk verklighets-fantasi-blandning en tre och et halvt åring lever i varje dag. 

Och, handen på hjärtat,  visst skulle vardagen piffas upp av att se en trollkarl in drag i livsmedelsaffären...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback